Als de hamer valt…

Als de hamer valt is het besluit genomen. Zo gaat dat tijdens de vergaderingen van de gemeenteraad. Hieronder een samenvatting van de besluiten die de gemeenteraad op 4 juni heeft genomen.

Amendement financiële situatie ’t Timpke

De gemeenteraad is gevraagd de subsidie aan sportaccommodatie ’t Timpke structureel te verhogen en eenmalig een investering te doen van € 456.000 voor renovatie- en verduurzamingsmaatregelen te doen. Tijdens de raadsvergadering diende Marcellino Kropman (VVD) een amendement in waarin wordt voorgesteld de investering voor duurzaamheidsmaatregelen nog niet te doen. In plaats daarvan wordt gevraagd om een besluit over die investeringen uit te stellen totdat er meer duidelijk is over de toekomst van de binnenzwembaden is Berkelland. Daarover neemt de gemeenteraad binnenkort een besluit. Het amendement is unaniem aangenomen. Daarna stemde ook de hele raad in met het gewijzigde voorstel.

Motie vijfde zaaldeel sporthal ’t Timpke

Onlangs ontving de gemeenteraad een raadsinformatiebrief van het college van burgemeester en wethouders (B&W) waarin staat dat sporthal ’t Timpke geen vijfde zaaldeel krijgt omdat dit financieel niet haalbaar is. Marcellino Kropman (VVD) diende naar aanleiding van de raadsinformatiebrief een motie in waarin het college van B&W wordt opgeroepen om ’t Timpke te vragen een businesscase te maken voor het vijfde zaaldeel. De raad heeft bij meerderheid ingestemd met deze motie.

De gemeenteraad stemde verder in met de onderstaande voorstellen:

• Bestemmingsplan Bakkersweide
  • Bestemmingsplan locatie hoek Barchemseweg-Heure in Borculo
  • Concept-Programmabegroting 2025 GGD
  • Programmabegroting 2025 ECAL
  • Programmabegroting 2025-2028 VNOG, jaarstukken 2023
  • Participatievisie
  • Jaarstukken 2023 Achterhoek
  • Begroting 2025 regio Achterhoek

Dit is een verkorte samenvatting van de genomen besluiten. Hieraan kunnen geen rechten ontleend worden. Op www.gemeenteberkelland.nl kunt u de volledige teksten van de genomen besluiten vinden.