Binnenkort krijgt u nieuwe afvalcontainers

Vanaf 1 januari zamelt Twente Milieu in Berkelland het huishoudelijk afval in. Daar bereiden we ons goed op voor. Bijna alle oranje verpakkingencontainers (PMD) in onze gemeente kregen al een chip. De komende weken wisselen we de groene gft-containers en de grijze restafvalcontainers om. Binnenkort krijgt u hierover een brief.

Tussen 23 september en 22 november krijgt u een brief

Deze brief gaat over het omwisselen van de containers. Hierin leest u:

• Hoeveel grijze restafvalcontainers u krijgt, welke maat en wanneer de wisseling plaatsvindt.
  • Hoeveel groene gft-containers u krijgt, welke maat en wanneer de wisseling plaatsvindt.

Wanneer wisselen we uw containers om?

Het omwisselen van de containers kost tijd. Voor 1 januari hebben we alle containers gewisseld. Het kan zijn dat het even duurt voordat u een brief krijgt en u aan de beurt bent. Kort na het versturen van de brief, wisselen we de containers om. Dit gebeurt in drie blokken:

• Tussen 30 september en 10 oktober
  • Tussen 28 oktober en 7 november
  • Tussen 25 november en 6 december

Hoe werkt het omwisselen?

• Een dag voordat uw container wordt geleegd, krijgt u de nieuwe container.
  • Op de vaste ophaaldag leegt Ter Horst uw oude container.
  • U laat na het legen de oude container aan de straat staan.
  • Binnen 48 uur haalt het bedrijf Inovim uw oude container op.
  • Vanaf dan gebruikt u de nieuwe container volgens de afvalkalender.
  • Eerst is uw grijze restafvalcontainers aan de beurt. De week erop uw groene gft-container.

Iedereen krijgt nieuwe gft- en restafvalcontainers

Op dit moment staan in de gemeente Berkelland verschillende containers. Sommige daarvan zijn al heel oud. De oude containers nemen we in. We gaan ze recyclen en maken er nieuwe afvalcontainers van.

Na het wisselen kunt u de containers direct gebruiken

U kunt de nieuwe containers meteen gebruiken voor uw gft- en restafval. Tot 1 januari zamelt Ter Horst uw afval in. Vanaf 1 januari zorgt Twente Milieu voor de inzameling. De ophaaldagen blijven hetzelfde.

Heeft u nog vragen?

Voor vragen over de containerwissel en de chipactie kunt u van maandag tot en met vrijdag tussen 8.00-17.00 uur bellen met de infolijn van Inovim: 085 – 07 04 216. Kijk ook op www.twentemilieu.nl/berkelland voor meer informatie.