Ga zelf klussen in huis en krijg tot wel € 750 terugbetaald!

Met behulp van de Isolatie Subsidie Achterhoek: ‘Klussen zonder Kosten!’ kunt u tot wel € 750 ontvangen voor klusmaterialen om uw huis te isoleren. Een perfecte subsidie voor de mensen onder ons met 2 rechterhanden.

Deze nieuwe subsidie biedt klussers de kans om zelf hun huis te gaan isoleren. Het isoleren van uw woning zorgt namelijk niet alleen voor meer wooncomfort, maar verlaagt ook nog eens uw energierekening. U koopt als bewoner van de gemeente Berkelland materialen om bijvoorbeeld dakisolatie, vloerisolatie of muurisolatie aan te brengen. De kosten voor deze materialen kunt u vervolgens terugbetaald krijgen.

Kosten terugvragen

De kosten kunnen teruggevraagd worden via het bewonersportaal van Energieloket Achterhoek. Dit is een online portaal waarin u uw bonnetjes voor de klusmaterialen kunt uploaden. Het Energieloket zal vervolgens uw aanvraag beoordelen. Is uw aanvraag goedgekeurd? Dan vraagt het Energieloket aan de gemeente Berkelland om u zo snel mogelijk terug te betalen.

Voorwaarden

Zoals aan iedere subsidie, zitten er ook voorwaarden aan deze subsidie verbonden. Zo moet de WOZ-waarde van uw woning lager zijn dan € 429.300 en moet u eigenaar en bewoner zijn van de woning die geïsoleerd gaat worden.

Meer informatie of u aanmelden voor de subsidie? Scan de QR-code of ga naar www.energieloketachterhoek.nl/isa. Wilt u liever persoonlijk contact? Bel dan op werkdagen tussen 9.00 en 17.00 uur naar 0314-820 360.

QR code