Gemeente Berkelland hangt regenboogvlag opnieuw op ter ere van Pride

Afgelopen week is de regenboogvlag bij het gemeentehuis in Borculo tweemaal verwijderd. De gemeente Berkelland deed van beide keren aangifte bij de politie. Wij zijn dit jaar gastgemeente van de Achterhoek Pride en willen dit de gehele maand juni uitdragen door het hijsen van de regenboogvlag. Iedereen – ongeacht afkomst, religie, gender of seksuele oriëntatie – moet zichzelf kunnen zijn in de Achterhoek en daarbuiten. Het vernielen van andermans eigendom is niet acceptabel.

Wethouder Betsy Wormgoor: “Dat het uitgerekend deze vlag is, raakt me enorm. Het is nodig dat we ons inzetten voor de acceptatie en het welzijn van de LHBTIQA+-gemeenschap en dat blijven we ook doen. Tegelijk willen we naar al onze inwoners luisteren. Daarom doen we een oproep. Voel je bezwaren bij de regenboogvlag bij het gemeentehuis? Laat de vlag hangen, meld je bij het gemeentehuis en we voeren met elkaar een open gesprek!”