Inwoners Berkelland tevreden over toerisme in de gemeente

Uit een groot inwoneronderzoek dat in de eerste helft van 2024 is uitgevoerd onder de inwoners van Aalten, Berkelland, Bronckhorst, Doetinchem, Lochem en Oude IJsselstreek blijkt dat de meeste inwoners tevreden zijn over het toerisme in hun gemeente. De voordelen wegen op tegen de nadelen en recreatie en toerisme mag verder aangemoedigd worden. Wel vinden inwoners het belangrijk om bij verdere ontwikkeling van toerisme en recreatie voldoende aandacht te hebben voor de natuur en dat het toerisme zich ontwikkelt op een schaal die past bij de gemeente.

Uitkomsten Berkelland

In Berkelland is de vragenlijst door 831 mensen ingevuld. De resultaten van onze gemeente zijn te vinden op de zakelijke website van Achterhoek Toerisme. De resultaten zullen worden meegenomen in het toeristisch beleid.