Meld je aan voor de cursus Politiek Actief

Vraag je je wel eens af hoe de beslissingen worden genomen in de gemeenteraad? Denk je dat je dat beter zou kunnen? Of wil je iets voor elkaar krijgen bij de gemeente, maar weet je niet hoe? Volg dan de cursus Politiek Actief voor de gemeente en ontdek het! Wie weet ben je hierna wel zo geïnspireerd geraakt dat je zelf actief wilt worden in de gemeentepolitiek, bijvoorbeeld als raadslid. De cursus start op maandag 7 oktober en meedoen is gratis!

De cursus is bedoeld voor inwoners van de gemeente Berkelland die meer willen weten over hoe de gemeente en de lokale politiek werkt. De cursus Politiek Actief is een basiscursus, die geschikt is voor iedereen. Ook als je nog geen, of weinig, kennis hebt over de gemeente of politiek.

Aanmelden kan tot 9 september via de griffie van de gemeente Berkelland. Stuur een mail naar griffie@gemeenteberkelland.nl of bel 0545 250 805 voor meer informatie.

Programma en data cursus Politiek Actief

Bijeenkomst 1: Introductie en kennismaking (maandag 7 oktober)

• Hoe wordt Nederland bestuurd en wat is daarin de plaats van de gemeente?
  • Verkiezingen / politieke partijen

Bijeenkomst 2: De gemeente (maandag 14 oktober)

• Hoe werkt de gemeente?
  • De besluitvorming binnen de gemeente