Meilink ontvangt Predicaat Koninklijk

Ter ere van het 150-jarig bestaan is door Zijne Majesteit Koning Willem-Alexander aan Meilink het Predicaat Koninklijk toegekend. Deze eervolle onderscheiding is de bekroning op het werk van Meilink als toonaangevend bedrijf op het gebied van ontwerpen, testen en produceren van industriële verpakkingen en het vakkundig verpakken, hightech reinigen en wereldwijd vervoeren van kapitaalgoederen.

Het predicaat is uitgereikt door burgemeester Joost van Oostrum. Meilink mag zich nu Koninklijke Meilink noemen, of in het buitenland Royal Meilink. Burgemeester Joost van Oostrum: “Ik vind het een grote eer dat ik op het 150-jarig bestaan van Meilink het predicaat Koninklijk aan hen mocht uitreiken. Dit komt zelden voor. Dat zegt iets over de kwaliteit en het niveau van het vooraanstaande bedrijf.”

Het Predicaat Koninklijk

De Koning kan een onderneming, vereniging of instelling het recht geven om het Predicaat Koninklijk te voeren. Het symboliseert het respect, de waardering en het vertrouwen van de Koning tegenover de ontvanger. Om hiervoor in aanmerking te komen moet een onderneming aan veel eisen voldoen. Zo moet het bijvoorbeeld tot de nationale top in zijn soort behoren, bij voorkeur ook een internationale uitstraling hebben en tenminste honderd jaar bestaan.